Första inlägget :)

Detta är mitt absolut första inlägg och kanske det sista .Men sånt får man ju inte hoppas. :)
I denna bloggen tänkte jag skriva vad som händer i mitt liv.Jag som är en vanlig 14 årig , snart 15 årig flicka som bor i den sköna och underbara staden göteborg. Hoppas ni kommer tycka det är kul att läsa.

Det har hänt massa under denna helgen . Jag har konfirmerat mig och det har även varit morsdag.
Min konfirmation var helt underbar , jag var först i kyrkan kl:9 för ett grupp foto med alla sköna konfa kompisar.
Sen så tränade vi hur vi skulle gå in och sen så tränade de andra på dansen . Jag dansade inte . För en tjej som mig som även spelar handboll och har inte dansat en ända gång i hela sitt liv och även kommer från en familj som inte har en ända takt i kroppen . Så är det ganska uppenbart att jag inte var med. Men de tjejerna som dansade var sjukt duktiga måste jag säga. Sen så tränade vi på att sjunga . Det var jag iallafall med på . För alla släktingar ska ju inte behöva åka långvägar för att jag inte ska göra något.  Sedan så kom föräldrarna och då startade cermónin.
Själva Cermonin var jätte fin , det var även skönt att vi inte var tvungna att svara på massa frågor. Som dom flesta föräldrar gjorde när dom var små. Vi behövde inte heller bära kåpor. Fast tjejerna var tvungna att bära en vit klänning och killarna var tvungna att bära vit skjorta och svarta byxor.

Sen när vi kom hem till oss igen så bjöd vi alla gäster på mat och sedan tårta och kaffe.
Sen var det present öppning och jag fick massa fina saker . Tackar tackar :).
Jag fick bl.a en ny rosa digital kamera , smycken, presentkort och pengar.

Sen på kvällen så skulle många från konfan åka och grilla i fiskebäck.
Men jag orkade inte det , vi ska ändå ha en grillkväll allesammans den 13 juni. Desstom så ville jag se på Eurovision song contest. Det är en av de sakerna jag längtar efter som mest under året. 
Men sen vid 23.00 så somnade jag som vanligt. Men sen när jag gick in på datan på morgonen så kom den vanligs chocken : " Charlotte på 18:onde plats".  Jag som liksom hade hoppats att sverige kunde vinna igen.
För Hero var ju en riktig go låt asså. Sen såg jag reprisen och sen stack jag och pappa ut och handlade morsdag present till farmor och mamma.  Sen åt vi hos farmor och farfar.

Det var min ganska så händelserika helg.
Idag är det måndag och det innebär att man måste gå upp skit tidigt för att komma tillbaka till skolbänken.
Första lektionen hade vi spanska . Fast ingen pluggade riktigt för alla pluggade so.
Efter spanskan hade vi so prov . Det gick la sådär om man får säga så :/
Jag borde nog ha pluggat mer , för man vill ju inte sänka sig till G .
Sen var det hemkunskap och vi bakade Rabarber paj *Mums* :P
Våran blev faktiskt riktigt god . Sen slutade vi.

Så nu sitter jag här och skriver några rader om mitt liv, Fast jag egentligen borde plugga till matte provet.

See you later ;)




image1
Här är en bild på mig i min konfa klänning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0